Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vendégek: 3
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 871, legújabb: hkdVKseoQBV
[Hírek] Anarchy Online Engine Preview - 10th Aniversary Montreal
Beküldte slingshot - 06 máj : 16:04
[Hírek] SOON â„¢
Beküldte gosty - 29 márc : 09:40
[Hírek] Stop Censorship - SOPA & PIPA - avagy amerika újabb "világuralmi törekvései" :)
Beküldte LordAndrás - 22 jan : 18:35
[Hírek] Felhívás! Kutatás - kérdőív.
Beküldte Malha - 30 márc : 11:56
[Hírek] Felhívás! Kutatás - kérdőív.
Beküldte gosty - 29 márc : 23:37
[Hírek] Ingyenhónap - Reloaded
Beküldte ilyrik - 11 aug : 10:15
[Hírek] Atlantean - Omni magyar org
Beküldte icecat - 19 júl : 03:38
[Hírek] Ingyenhónap - Reloaded
Beküldte Dilidoki - 07 júl : 13:17
[Hírek] Ingyenhónap - Reloaded
Beküldte Malha - 23 máj : 12:33
[Hírek] Ingyenhónap - Reloaded
Beküldte slingshot - 22 máj : 11:30
Web Hosting
 
Doctor leírás
Frissítve
- kedd 12 október 2010


Nem sok magyarázatra szorul ennek a kasztnak a neve, magától értetodik hogy a feladatuk a gyógyítás.
Talán a Doktorok a leginkább csapatjátékos, és a mások által leginkább kedvelt csapattag, ám ha nem vagyunk jó doktorok, nagyon hamar rossz véleménnyel lesznek rólunk.
Viszonylag gyenge harci értékek, ellenben kiváló gyógyítási képesség jellemzi. Ez teszi életképessé.
Nagyon sokat játszottam a doktorommal, nagyon könnyu csapatot, barátokat találni ezzel a kaszttal, nagyon jó teamekbe lehet vele bekerülni ellenben szolózásra gyenge. Nagyon lassan lehet vele előrehaladni egymagunkban alacsony sebzési értékeink miatt.
Annak tudom ezt a kasztot ajánlani, aki elsosorban másokkal, csapatban, és nem egyedül szeretne játszani illetve azoknak, akik nem feltétlen gyilkolászni szeretnének harc közben hanem a csapatot támogatni, segíteni. Századik szint alatt nagyon nehéz egyszerre jó gyógyító, és jó harcos doktort készíteni. Szerény véleményem szerint nem is kell a harcal foglalkoznunk még ekkor. Ha megfelelően magas gyógyítást vagyunk képesek elCastolni, bármely csapat szívesen felvesz majd és lesz aki helyettünk is harcol Igaz, emiatt nagyban fogunk függeni csapatársainktól. Jó hír, hogy velünk a legnehezebb küldetéseket is képes lehet megoldani egy csapat, és emiatt mi nagyon gyorsan fejlodhetünk.
Igazából saját véleményemet írom le, ami segíthet eros doktor létrehozásában. Az én doktorom igazából csapat mellé találtam ki, és önálló küldetéseket csak 120 szint felett tudtam viszonylag gyorsan megoldani.
Dilidoki 220-ig szinte képtelen volt ölni. Mindíg csapatban ment és nanomage lévén gyorsan halt, ha nem vigyáztam eléggé. Ellenben sosem sebzésem miatt vettek fel csapatba, hanem eleinte a magas gyógyítási képességek miatt később pedig már az UBT (Uncontrolled Body Tremor) volt az a dolog, ami miatt pl 172-es szinten már inferno missbe is vittek.
Lássuk, hogy kezdjük az új karakter létrehozását.

Faj kiválasztása:
Nanomage: Ez az alapjában véve ajánlott faj hozzá a magas nanopontjai, zöld Intelligencia és Physic alapértékei miatt a legkönnyebben használja a varázslatokat. Ellenben kis fegyveres értékek, gyenge fizikum, és az átlagosnál kevesebb élet jellemzi. De ez mellékes, hiszen tudunk gyógyítani. És sok speciális tárgy van, amit csak nanomage használhat és még erosebbé tehet bennünket. De vigyázzunk. Bár dokiként nagyon jó értékeket kapunk ettől a fajtól, mégis gondjaink lehetnek a symbek felrakásával, mivel a szükséges skillek nem kedvezőek (Agility sötétkék pl) illetve az ehhez kapcsolódó fegyverek berakásával is (én 220-on a 2 doki vegyvert (Doctor's Left/right Hand of Grace) csak agyonbuffolva twinkelve, full AI armorral tudtam felvenni "Dilidoki"-val). Mindezek mellett gyógyításra kitűnő választás, mivel a kiemelkedően magas nanoinit megfizethetetlen gyógyításban és mérgezésben egyaránt.
Solitus: Mint a legtöbb esetben, a solitus doktornak is megállja a helyét, nincsenek gyengeségei sem eroségei, kicsit kevesebb nano, több élet jellemzi mint a nanomaget. Ugyanolyan tökéletes választás lehet, mint a nano faj.
Atrox - Opifex: Azért veszem oket így egybe, mert doktornak nem ajánlott faj, gyenge nano alapértékeik miatt nem használható jól doktornak. De láttam közepes szintueket (lvl80-90), akik ezzel játszottak, én nem értette meg, de ha te találsz valami logikát miért lesz jó, próbáld csak ki nyugodtan. Hisz minden faj jó minden kaszthoz, csak az nem mindegy menyire rögös az út, ami a 200 szinthez vezet. Smile

Alapértékek:
Alacsony szinten (100 alatt) a jó nano képességek miatt 3 alaptulajdonságot ajánlok növelni, az Intelligencia, Physic, Stamina. Valamint a Body Development (életero) és a Nano pool (varázsero) skilleket. Hacsak nem olyan fegyvert választunk, ami igényel erot akkor erore egyáltalán nem is kell fejleszteni. 100 szint felet lassan maximalizálhatjuk minden alapértékünket. 150 szintre a legtöbbol el is érjük a faji maximumokat.

Nanoképzettségek:
Mivel elsosorban varázslatokat használó kaszt a doctor ezek a legfontosabb skilljeink. A Biometamor, Mattermetamor, ezek közül is a legfontosabb, amennyire csak tudjuk mindig maximumon tartsuk oket. Ide tartoznak az egyéni és csapat gyógyítások. A Time & Space fontos hogy életnövelo varázslatokat használhassunk, ezek viszonylag hosszabb idore megnövelik a maximum életét a csapatnak. És ez kell az úgy nevezett Heal Over Time (HoT), apránkénti gyógyításhoz is. Sajnos ebben a fixerek sokkal jobbak. És nagy általánosságban ez hiába lenne jó használhatatlan a magas NCU igénye miatt és az alacsony szintueknek nem szokott sosem elég szabad NCUja lenni hozzá. Megjegyzem ez a képzettség, kell a nanotöltok használatához, hogy mindig gyorsan tudjuk magunkat feltölteni én maxoltam ezt a skillt mindig. A Mater Creation ami jól jöhet a rövid hatóideju életnövelés és a 3 db direkt sebzo varázslatokhoz. A Psycho Modification kell a lassításokhoz, ami viszonylag jól használható, egyéni küldetésben, csapatban jelentosége nem igazán van, csak a Bossoknál, ennek növelésérol mindenki belátása szerint döntsön. 100 szint alatt én a többit el is hanyagoltam (PM-et is), a mérgek nagyon lassúak, és keveset sebeznek, sok nanóba kerül és mire kifejtik hatásukat a csapat már meg is ölte az ellenfelet (220-on viszont szólózásra ajánlatos a hasznlatuk). A debuffok, sokat nem jelentenek csapatban ellenben a lassítások nagyon fontosak lesznek a doktorok életében (UBT kötelező!). Tehát a fontosak sorrendben: BM, MM, TS, MC.

Képzettségek (nem fegyveres):
Azért emeltem ki, hogy nem fegyveres, mert a megfelelo fegyver kiválasztása igen nehézkes feladat és külön fejezetben térnék ki rá.
Nano Initative: Ennek segítségével gyorsíthatjuk meg a varázslásunkat, 600 pont 1 másodperccel csökkenti a varázslási idot és 2 másodperccel a visszatöltési idot. Én nagyon jónak találtam. Dokiknak kötelező maxolni!
Computer Literacy: Nagyon fontos hogy minél nagyobb övet és minél több NCUt tudjunk magunkra aggatni. A nagyobb övbe a későbbiekbe elengedhetetlenül kell még raknunk nano kölcségcsökkentőt, nano init növelőt is. Magas "Comp. Lit" skill lehetővé teszi hogy tudjuk használni a Gridet, így gyorsanbban közlekedhetünk a városok között. Alacsonyszinten 251-ig jó, ha mindig maximumon tartjuk, ennyi kell, hogy Broken Shoresbe ki tudjunk lépni a griden (oda veszik fel a legtöbb küldetést) ha 270ig növeljük QL90 beültetésekkel, már fel tudjuk venni a 6-os övet. Magas szinten 451el az összes gridkilépot használhatjuk. 550ig növelve QL200 beültetésekkel a QL200 NCUkat is használatba vehetjük. Kieges karakterek n feledjék használatba venni az SL-es, Xan-os és AI-s NCU-kat sem!
Treatment: Szintén nagyon fontos, ez teszi lehetové, hogy minnél magasabb beültetéseket használjunk, és az élet és nano töltokhöz is ez kell. Én mindig maxoltam.
First Aid: Nem a legfontosabb képesség, de életet menthet. Én szisztematikusan növeltem, és nano és életölto fecskendoket használva segítettem ki a gyógyításomat, vagy ha valakinek a csatában nano kelett töltöttem fel. Pl.: Az enforcer ki a hosszura nyúló boss ölésnél rengeteg nanót éget, és mivel öt támadja a foellenfél nem tuja magát tölteni. A feltöltjük, ö továbbra is magán tudja tartani a bosst, és mi biztonságban leszünk
Kitérések: Mint minden kasztnál, fontos hogy ne szenvedjünk mindig kritikus találatot. Ezért a Evade Close Combat, Dodge Ranged Attacks, Duck Explosion and Throwing Weapons, skilleket ebben a fontossági sorrendben próbáljuk meg szintünk x 3.7-4 szeresén tartani minimum. De az sem baj, ha lehetoségeinkhez képest maxoljuk.
Nano Resistance: A támadó varázslatok ellenállására van ez, nehéz maximumon tartani, de magas szinten elengedhetetlen, mert nagyon halálos lehet egy-két varázslat.
Breaking & Entering: Ládák, zárak kinyitásához kell, a jó dolgok mind zárt ládában találhatóak. Jó, ha van ilyen képzetségünk, de nem egetveroen fontos. Azonban a ládák nyitásánál tartsuk be az illemszabályt (Csapatmunka).
Map Navigation: Ez kell, ahhoz hogy a csinos térképeket feltöltsük. Én nem tartom fontosnak, 100 növelem és utána beültetésekkel feljebb viszem, és úgy tanultam meg a lényegesebb térképeket, majd ezeket a beültetéseket kivettem. Amúgy a Világtérképen kényelmesebben el lehet igazodni. Használjuk Doove térképét.
Vehicle: Jármuvezetés. Alacsony szinten elhanyagolhatjuk, késobb pénzt gyujtve 81-90-ig növelve Yalmahaval röpködhetünk.
Pharma Tech: Ez sem fontos de aranyos képesség. Segítségével Élettöltoket és különleges élet&nano tölto fecskendoket készíthetünk. Egy Biocomunicator-al meg a szornydarabokból (Monster Parts) vérplazmát készíthetünk, ami igen jó áron adható el a boltban. Froobként sok pénzt szedtem belőle össze anno.
Runspeed: Futási sebességünk, nem fontos, csak zavaró, ha lassúak vagyunk, túlzásba ne esünk, 200 pontnál több nem nagyon kell, ezt az 1000 tokenboard majd megnöveli 410-re, ami igen kellemes.
/Dilidoki megjegyzése: Futás fontos, mert ha baj van, ezzel meg tudsz menekülni. Szégyen a futás, de...
Swimming: Sebesség vízben. Egyáltalán nem fontos, ahol úszni lehet ott nem harcolhatunk, tehát a sebesség mindegy, ha repülünk akkor meg minek úszni Wink

Fegyveres képzetségek:
Ez egy nagyon nehéz döntés, akár mit is választunk, nem leszünk a legjobbak vele, és túl erosnek sem érezzük majd magunkat. Taglalok néhányat miért lehet hasznos. Mindenki döntsön belátása szerint.
Párna: Tear-soaked Pillow with Important Stripes Ha csapatban játszunk, és nem szeretnénk elkölteni a pontjainkat, 100 szintig jó választás lehet. 2 alacsony szintu párna +4-et ad BM, MM, TS képzetségünkhöz, és ehhez skillpontok elköltése nélkül jutottunk.
Pisztoly: Mivel ez a legkevésbé sötétkék fegyveres skill jó választásnak tunhet. Egy vagy 2 fegyver viselése. (2 fegyverhez kell a Dualwield képzettség is) A Flingshot skillt is növelve már elég sokféle fegyverbol választhatunk, amik igen jónak mondható. Ha csapatban játszunk, de ki szeretnénk venni részünket a harcból, tudom ajánlani a Soft Pepper Pistolt, ez növeli a Bio Met, Mat Crea, és Mat Metam skilleket +28 al egy QL194-es pisztoly. Nehezen hordható kétkezesen ezért a másik kézbe egy kisebb dualwield igényu fegyvert válaszunk. Mondjuk egy OT Boomer+.90AE-est, ami ugyan kicsit sebez, de ha kritikust lövünk, akkor igen nagyot. (Kritikushoz kérjünk meg egy magas szintu adventurert, hogy növelje meg a Perceptionunkat +400 képesek növelni, és vegyünk fel egy Vision Enhancert)
Vagy ha csak sebezni szeretnénk, akkor használjunk The Original Electronicum v2-est, ez viszonylag gyors és jó sebzéssel rendelkezik.
/Dili megjegyzése:220-on: Doctor's Left Hand of Grace/Doctor's Right Hand of Grace
Shotgun: Sörétes fegyverek, általános jellemzojük a nagy kritikus sebzés, nagy Targeting Scope - Vision Enhancerrel magas kritikus esélyünk lehet. És igen jó sebzésátlagot érhetünk el. Viszonylag lassúak, és csak még lassabbak leszünk a vision enhancertol. Bár ha hajlandóak vagyunk Fling és Aimed skillre is áldozni, akkor egy Ithaca Ki-8 Snakemasterrel gyorsak lehetünk. A Krutt Assault 219 a legnagyobb Kritikus sebzésu. A Vektor ND Shotgunnal meg a Physic Skillünket növelhetjük meg +15-el, ami nagyobb páncél felvételéhez jó lehet. Viseléséhez Erore is szükség lesz.
Ájak: Aránylag jó sebzése miatt sokan választanak Schuyler Bow-ot csak Bow skillt igényel, és kellemes sebzése van. Vagy KIWD 37 Hunter Crossbow-t. Bow és Rifle kell hozzá, és ez nem szerencsés, mert a támadási érték 2 képzetség átlagábol adódik össze, és nem is kapunk érte cserébe speciális támadást. De sebzése jónak mondható. Viselésük erot is igényel. De kicsi kritikus sebzése miatt nem kell használnunk Targeting scopet.
Rifle: Nagyon közkedvelt, a Yatamutchy X-3 Counter-Sniper Rifle a viszonylag gyors tuzsebessége, jó sebzésátlaga, magas kritikusa miatt. Ehhez Rifle és Aimed skill szükséges, Agentek vagy segítségünkre lehetnek, +120-al növelhetik meg a rifle skillünket. Viselése Agility / Sense alapú így nem kell erot is növelni. TIM-et megölve a Foremans officeban, szerezhetünk egy különleges távcsövet: HUD Upgrade: Enhanced Target Acquisition ami kezdeményünket és Aimed skillt és kritikus esélyünket is növeli kis mértékben.
Ezek lennének a legáltalánosabban választott fegyverek.
Nem leszünk a legjobb harcosok, de magas szinten bárki ellen kiállhatunk, mert jó gyógyítási képességünk miatt, nehéz megölni, és elobb fogy el az ellenfél élete, mint a mi életünk és nanónk együttesen.

Varázslatok:
Gyógyítás: Az egyéni gyógyítás nagyobbat gyógyít, mint a csapat változat, ha csak egy embert sebeznek a csapatból, vagy valaki vészesen legyengült ezt használjuk. Ez legyen mindíg az elsődleges képességünk, amit fejlesztünk!
Csapat gyógyítás: Kisebb a gyógyereje de ez egész csapatra hat, én úgy vettem észre, hogy gyorsabban is varázsoljuk mint az egyénit, bár a varázslati ido (leírásban) nem ezt mutatja. Ez is fontos, hiszen egy aggro wipe-nál ez életet menthet!
Heal over Time (HoT): Apránkénti gyógyítás. Kb. 1 másodpercenként gyógyítja, akire rávarázsoljuk de csak 2 percig tart, nagyon sok nano pontba kerül, és az alanynak is rengeteg NCU-val kell rendelkeznie, a bossnál jól jöhet. Én nem szerettem senkinek nem volt hozzá elegendo NCU-ja. Bossnál illetve nagyon erős ellenfeleknél esetenként életet/csapatot menthet.
Életnövelések: Képesek vagyunk a csapat életerejét hosszabb idore megnövelni, és az egyénét rövidebb idore. Ezek összértéke összeadódik. Mindkét változat jól használható. Az egyéni verziót érdemes a boss elott mindenkire rámondani.
Lassítások: Az ellenfél kezdeményét és sebzését csökkentik. Két féle típusa létezik a lassításoknak. Az egyik nagyobb mértékben lassítja az ellenfelet, de ha megtámadjuk megszunik a hatása a másik, kisebb mértékben, de ha támadjuk, akkor is hat. Igazából akkor jó, ha több ellenféllel álunk harcban, akit nem támadunk azt nagyon lelassítjuk, így elhanyagolható az ami kárt okozhat bennünk.
Direkt Sebzés: Létezik 4 varázslat, amivel közvetlenül sebezhetjük ez ellenfeleket, de ezek ereje nem sokkal segíti ki harci tudásunkat.
Dili megjegyzése:Poénnak jó (tüzet dobálgatunk pl). amúgy felejtős
Mérgek: Hosszabbra nyúló csatákban segíthet, magas szinten használva nagyon erosek, foleg PvP-ben nem szeretik, ha eros a mérgünk
/Dili megjegyzése:Magas szinten kötelező, alacsonyan hanyagolható.
Speciális varázslatok: Képesek vagyunk az Strenght / Stamina +20 való megnövelésére (Iron Circle). A Treatment +80-al való növelésére de erre csak 120 szint felet pocsékoljunk pontot, mert a Sensory Improvment ezen kívül szinte semmihez sem kell. Tudunk Team Grid varázslatot, amivel az egész csapatot vihetjük a Gridbe.
/Dili megjegyzése:Grid nagyon hasznos. SFA kötelező (+80 treatment)!

Ajánlott Beszerezni:
Holy Book of the Immortal: Aztur dobja és egy elég jó Healing van benne.
Temporal Chalice: Nematet dobja szintén ToTW-ban kellemes tárgy kifejezetten dokiknak.
Hardcore CPU Upgrade:-15% nanocost
Viral Compiler:Nano init növelő
Viral Memory Storage Uni/Yuttos Modified NCU: Magas NCU

Páncélok:
Az Intelligencia / Physic miatt javallott a Nano Armor, vagy a Waitt Cyber Armor. Ha a staminát is erosen növeltük, akkor nagyon jó választás a Biomech Armor, ami pluszokat ad a First aid és Treatment skillekhez. Ha Elég szerencsések vagyunk, hogy Bronto Hide páncéldarabot találjunk, és el tudjuk készíttetni, szerintem a stamina / intelligencia miatt igen jó választás foleg, hogy nanopontjainkat is növeli.
Ha valamilyen fegyver miatt az agility is maxolt a stamina mellet a Carbonum Armor is jó választás, mert növeli a NCU és Nanopontjainkat, de vigyázunk vele, mert nagyon gyenge az Energy elleni védelme.
Magas szinten 150+ érdemes Stamina / Strenghtet növelve Albrecht Heavy Tank Armort hordani, ez +400 nano pont és kezdeménynövekedést ad.

Ötletek:
Én alacsony szinten mindig csak csapatban játszottam, és nem használtam fegyvert, de ezért cserébe nagyon jó doktornak voltam nevezheto. 120 szint felet nagyon sok a szabad IP és könnyen lehet jó harci fegyvert választani. 150 felet rengeteg a szabad IP és felkészíthetjük karakterünket a PvP-re, Sárkányvadászatra.
Ha nanomage Breedet választottuk, néhány speciális tárgy is segíthet, amit ajánlott lehet beszerezni: Shades of Lucubration +30 int/Physic, The Expensive Kevlar Vest of Professor Jones +20 nano skills.
Valamint minden doctornak: Notum Focus +800 nanopool +1 nanoskill és sok páncél érték.
/Dili megjegyzése:"Combined Officer armorral istenek lehetünk közesep szinten
Magas szintre Dust Brigade és Ofab Armorok keverékét ajánlom.

Eredeti írás: Tas, szerkesztette és kiegészítette DaFreak. Módosította: Dilidoki
<br>
Anarchy-Online Inf 2006 (c)
Anarchy Online, Funcom and associated logos are trademarks of Funcom
The Forum avatars are trademarks of Funcom

Az oldalnak nem célja az Anarchy Online szerzői jogát birtokló Funcomnak bármilyen kárt okozni.
Az oldal nem szándékozik magát hamisan a Funcomhoz tartozónak beállítani, hogy ezzel a látogatóit megtévessze.