Üdvözlet
Felhasználónév:

Jelszó:


Adatok megjegyzése

[ ]
[ ]
[ ]
Online
Vendégek: 4
Tagok: 0
Ezen a lapon: 1
Tagok: 871, legújabb: hkdVKseoQBV
[Hírek] Anarchy Online Engine Preview - 10th Aniversary Montreal
Beküldte slingshot - 06 máj : 16:04
[Hírek] SOON â„¢
Beküldte gosty - 29 márc : 09:40
[Hírek] Stop Censorship - SOPA & PIPA - avagy amerika újabb "világuralmi törekvései" :)
Beküldte LordAndrás - 22 jan : 18:35
[Hírek] Felhívás! Kutatás - kérdőív.
Beküldte Malha - 30 márc : 11:56
[Hírek] Felhívás! Kutatás - kérdőív.
Beküldte gosty - 29 márc : 23:37
[Hírek] Ingyenhónap - Reloaded
Beküldte ilyrik - 11 aug : 10:15
[Hírek] Atlantean - Omni magyar org
Beküldte icecat - 19 júl : 03:38
[Hírek] Ingyenhónap - Reloaded
Beküldte Dilidoki - 07 júl : 13:17
[Hírek] Ingyenhónap - Reloaded
Beküldte Malha - 23 máj : 12:33
[Hírek] Ingyenhónap - Reloaded
Beküldte slingshot - 22 máj : 11:30
Web Hosting
 
Martial Artis
- kedd 27 június 2006

2005.04.15. 12:11 

Bevezető

Ebben a rövid leírásban szeretnék segítséget nyújtani mindazoknak, akik a Martial Artist kasztot választják. Az itt leírt információkat egyrészt saját tapasztalataimból (Shatanel), másrészt angol nyelvű weboldalakon megtalálható írások alapján gyüjtöttem össze. A leírás megértéséhez nélkülözhetetlen a játék alapjainak ismerete, amire itt nem fogok kitérni.

A karakter létrehozása

Első karakterként a Martial Artist az egyik legjobb választás. Mind egyéni küldetésekben, mind csapatban kiválóan megállja a helyét. A játék egyik legerősebb karaktere.

Csak néhány érv:

Nagy sebzés, főként magasabb szinten.

Nagyon jó kitérés (Evade)

Átlagos gyógyító

Nagyon olcsó, mivel nincs szüksége fegyverre

Mivel nincs szüksége fegyverre, a fennmaradó ip pontokat másra költhetjük

Mielőtt tovább mennénk a faj kiválasztására lássunk egy kis okoskodást a kaszttal kapcsolatban. Az olyan képzettségek, mint pl. a Martial Arts, Brawl, vagy az elkerülések (Evade), mind az alapképzettségektől függnek. Az alapképzettségek viszont a választott faj függvényében változnak. Ennek tudatában lássuk a harcművészünk legfontosabb képzettségét, ami természetesen a “Martial Artsâ€?. Ez a képzettség három alapképzettségtől függ: Agility - 50%, Strength - 30%; és Psychic - 20%. Látható, hogy amennyiben a maximumon szeretnénk tartani karakterünk eme képzettségét, ezen keresztül pedig attack rating-jét, ezt a három alapképzettséget mindig max-on kell tartanunk. Ehhez olyan fajt kell választanunk, amelyiknél ezek a képzettségek könnyen fejleszthetők (zöld, esetleg világoskék). A következő táblázatban összehasonlíthatóak az egyes fajok alapképzettségeihez tartozó maximálisan elérhető szintek.
  Solitus Opifex Atrox Nanomage
Strength 472 464 512 464
Agility 480 544 480 464
Stamina 480 480 512 448
Intelligence 480 464 400 512
Sense 480 512 400 480
Psychic 480 448 400 512

A táblázatból jól látható, hogy a legjobb választásnak az Opifex tűnik a magas Agility miatt, hiszen legnagyobb aránnyal ez az alapképzettség befolyásolja a Martial Arts képzettséget. A második a Solitus, magasabb Strength és Psychic értékei miatt. Én harmadik helyre sorolnám az Atrox fajt, amelynek ugyan az erejével és állóképességével semmi baj nincs, de az alacsony mentális képzettségei miatt a Martial Artist nanokat csak nagyon magas szinten fogja tudni használni. Az utolsó helyen a Nanomage áll nagyon alacsony HP-je miatt.

Alapképzettségek

Az alapképzettségek határozzák meg, hogy a további kasztspecifikus képzettségeket milyen mértékben növelhetjük. Lássuk most sorban ezen alapképzettségeket, és azt, hogy mennyire van szüksége ezekre egy jó harcművésznek.

AGILITY

A legfontosabb Martial Artist alapképzettség. A Martial Arts képzettség 50%-ban függ tőle. Az elkerülések és az Armor imlpantok is ettől függnek. Tanácsos mindig a maximumon tartani.

STRENGTH

Az erőnlét szintén fontos alapképzettség, mivel a Martial Arts skill 30%-ban függ tőle. Ezen túl nagyon sok armor viselése szintén ehhez a skillhez van kötve, valamint a Brawl és a Runspeed is ettől függ. Sajnos az opifex esetén ez eléggé sötétedő kék, ennek ellenére amikor csak tehetjük maxoljuk ki.

INTELLIGENCE

Az Intelligence alapképzettség a nano képzettségeket befolyásolja. Maxolni csak alsóbb szinteken tudjuk, mivel ez sajnos sötétkék skill. Próbáljuk meg a lehetőségekhez képest minél magasabban tartani, mivel később nagy szükségünk lesz a nano skilljeinkre. Nincs is annál bosszantóbb, mint amikor küldetésben találsz egy kiváló nano kristályt és a követelményeket megnézve azt látod, hogy az alacsony nano skillek miatt csak jó néhány szinttel később tudod használatba venni és akkor is csak úgy, ha minden ip pontodat erre pazarlod. Márpedig ezek a skillek zabálják az ip pontokat.

STAMINA

Ez az alapképzettség nem befolyásolja közvetlenül a harcművész képzettségeket, de azért akad néhány dolog ami miatt minél magasabban érdemes tartani. Először is a Body Development alapképzettség, ami a max HP-nket határozza meg, ennek a függvénye. Másodszor sok armor és implant használata is ehhez kötött.

PSYCHIC

Mivel a Martial Arts skill 20%-ban függ ettől az alapképzettségtől, javaslom a maximumon tartását. Ezen túl a nano pool méretéhez járul hozzá

SENSE

A Treamtment, a First Aid, a Physical Init és minden elkerülő képzettség függ ettől a skilltől Érdemes magasan tartani.

BODY DEVELOPEMENT

Ez az alapképzettség határozza meg a max HP értékét, tehát ezt is érdemes maxon tartani. A magas HP a hosszú élet titka. Amikor az elkerülés nem működik, akkor nem mindegy, hogy mennyi találatot vagyunk képesek elviselni.

Elsődleges képzettségek

MARTIAL ARTS

Azt hiszem sok szót nem érdemes erre a skillre pazarolni. Ez határozza meg azt, hogy mekkorát tudsz ütni, illetve az attack ratinged nagyságát. Mindig maximumon kell tartani.

BRAWL

A Martial Artist elsődleges speciális támadása. 14 másodperces visszatöltődésével nélkülözhetetlen. Max!

EVADE CLOSE COMBAT/DODGE RANGED/DUCK EXPLOSIVES

Az elkerülések a túléléshez nélkülözhetetlen képzettségek. Ezek a skillek csökkentik annak az esélyét, hogy az ellenség eltaláljon, illetve ha már eltalált akkor ne tudjon kritikus sebzést bevinni. Az egyéni küldetésekben főként távolról támadó ellenfelekkel találkozhatunk, így érdemes a Dodge Ranged skillt fejleszteni. Az Evade Close Combat a közelharci támadások elkerülésére szolgál, azt hiszem nem szükséges magyarázni. A Duck Explosive nem annyira egetverően fontos, mivel nagyon kevés ellenfél használja ezt a támadást. Maxolni nem fogjuk tudni mindig, de érdemes magasan tartani, főleg az első kettőt.

 

TREATMENT

Ez is egy fontos képzettség. Meghatározza, hogy milyen Treatment Kit-et tudunk használni, illetve azt, hogy milyen implantot tudunk behelyezni. Érdemes mindig a Treatment Kit-hez igazítani. Ne felejtsük el, hogy a Surgery Clinic használatakor 5 percre kapunk 100 pontot a Treatment skillre. Tartsuk magasan.

PHYSICAL INIT

Az ütések sebességét határozza meg. Két oka van annak, hogy ezt a képzettséget magasan tartsuk:

Gyorsabb támadásokkal hamarabb végezhetünk az ellenséggel.

Magas Physical Init mellett az Aggro Bar-t lejjebb vihetjük, ami ahhoz vezet, hogy az ellenfél nehezebben tud eltalálni.

 

Másodlagos képzettségek

BIOLOGICAL METAMORPHOSIS

A következő nano képzettségek használják: gyógyítás, AC buffok, rövid idejű damage buffok és az ököl buffok.

PSYCHOLOGICAL MODIFICATIONS

Az elkerülés, a Martial Arts skill növelő, kritikus sebzést adó, Init és Brawl buffok használják.

SENSORY IMPROVEMENT

Tulajdonképpen mindahhoz kell, amihez a bio meta, és a psycho modi.

TIME&SPACE

Sajnálatos módon ez a képzettség sötétkék. Csak egy fajta buff használatához kell, de az eléggé hasznos tud lenni, ez pedig a kritikus sebzést adó buffok. Nagyon kellemes tud lenni, amikor egy mob-ot három ütésből terítesz le, mivel abból kettő kritikus sebzés. Ezen túl a nano visszatöltők is ezt a skillt használják, tehát akár tetszik, akár nem muszáj növelgetni.

 

FIRST AID

A First Aid kitek és a nano kitek használják. Amennyiben ilyeneket akarunk használni akkor növeljük.

DIMACH

Ez egy nagyon érdekes skill. A visszatöltődése 30 perc, ami nagyon hosszú idő. Viszont cserébe egy extra nagy sebzést adó speciális támadást kapunk. Nekem már számtalanszor mentette meg az életemet egy utolsó pillanatban bevitt Dimach ütés.

NANO RESIST

A nano alapú támadásokhoz ad védelmet. Mérsékelten növelgessük.

 

Egyéb képzettségek

COMPUTER LITERACY

Magasabb szintű övek használata, grid, és a boltokban elérhető magasabb árak indokolják, hogy időről időre költsünk erre a skillre is. A templomban megszerezhető Guardian Circuit Board (GCB) - ami egy 5 slotos öv - használata is ettől a skilltől függ (225), illetve a grid használatához is elengedhetetlen fejleszteni.

PARRY

Csak akkor fejlesszük, ha mégis akarunk valamilyen MA speciális fegyvert használni, illetve van egy-két MA speciális támadás is ami erre épül (Blessed with Thunder, Flower of Life). Hozzáteszem, hogy ezek a spec támadások nagyon hasznosak a nano-t hesználó ellenfelek ellen, mivel a nano-t is szív el.

RUN SPEED

Mivel a játéktér hatalmas ez egy nagyon hasznos skill.

MAP NAVIGATION

Érdemes minimum 130-as szintre felfejleszteni, mivel a monster upgrade-t (mutatja a térképen a szörnyek helyét) itt tudjuk használni. Később az esetleges felesleges pontokat (ami soha nem lesz) is ide költsük, mivel egyes helyszínek térképének a használatához 3-400-as comp lit. skill szükséges.

VEHICLE AIR

Amikor már jó sok pénzünk lesz vehetünk magunknak szép repülőt.

 

Implantok

Az implantok használatánál én azt javasolnám, hogy próbáljuk meg a nehezen fejleszthető nano képzettségeinket feltornászni. Ennek megvalósításához a következőket tehetjük:

Fej implant:

Shining: Psychological Modification

Szem implant:

Bright: Sensory Improvement

Faded: Time&Space

Fül implant:

Faded: Psychological Modification

Mellkas implant:

Bright: Biological Metamorphosis

Faded: Sensory Improvement

Derék Implant:

Faded: Biological Metamorphosis

Jobb kéz implant:

Bright: Time&Space

Ezen cluster-eket mindenképpen érdemes beépíttetni egy jó metával. A többi implant feltöltése egyéni ízlés kérdése.
<br>
Anarchy-Online Inf 2006 (c)
Anarchy Online, Funcom and associated logos are trademarks of Funcom
The Forum avatars are trademarks of Funcom

Az oldalnak nem célja az Anarchy Online szerzői jogát birtokló Funcomnak bármilyen kárt okozni.
Az oldal nem szándékozik magát hamisan a Funcomhoz tartozónak beállítani, hogy ezzel a látogatóit megtévessze.